Eigarskap i radiomarknaden
I radiomarknaden har NRK eit særskilt samfunnsoppdrag som offentleg finansiert allmennkringkastar. Det blir stilt krav til at NRK skal reflektere det geografiske mangfaldet i Noreg, og NRK har redaksjonar både nasjonalt og regionalt. NRK har eit breitt radiotilbod som inkluderer både nasjonale og regionale nyheiter/aktualitetar og eit tematisk breitt innhaldstilbod retta mot breie og smale målgrupper. Dei andre nasjonale radioaktørane Bauer og NENT er kommersielle, og etter at det riksdekkande FM-nettet blei avvikla, er det ikkje lenger eit krav om at desse aktørane skal tilby allmennkringkastingsinnhald.
Lokalradiomarknaden har tradisjonelt vore desentralisert, kjenneteikna ved ein kombinasjon av små og store aktørar som er spreidde over heile landet. Marknaden omfattar både aktørar som distribuerer i FM-nettet og i DAB-nettet.
Geografisk differensiert struktur. Radiomarknaden har en geografisk differensiert struktur med ulike aktørar på nasjonalt, regionalt og lokalt nivå.
Tre store nasjonale aktørar. Status for talet på eigarar og marknadsdelar målt i lyttartal viser at den nasjonale radiomarknaden har tre store aktørar. Dei offisielle nasjonale lyttartala PPM frå Nielsen Audio-Rapporter frå januar 2020 viser at NRK er den største aktøren i den nasjonale marknaden med ein samla marknadsdel på 64 prosent. Nordic Entertainment Group (NENT) er nest største aktøren med rundt 24 prosent av den nasjonale radiolyttinga, mens Bauer Media har om lag 12 prosent av den nasjonale radiolyttinga. Trass i ei meir fragmentert lytting er styrkeforholdet i den samla lyttinga til radiokanalane til dei tre eigarane relativt stabil. Utviklinga kjem fram i figur 3. Marknadsdelane blir målte i form av delen lyttartal, og dei offisielle lyttartalla på nasjonalt nivå er basert på dei elektroniske Portable People Meter (PPM).
Målingene omfattar følgande aktørar og kanalar:
- NRK: NRK P1, NRK P2, NRK P3, NRK P1+, NRK P13, NRK mP3, NRK Nyheter, NRK Klassisk, NRK Sport, NRK P13.
- NENT: P4 Radio Hele Norge AS som inkluderer: P4, P5 Hits, P6 Rock, P7 Klem, P8 Pop, P9 Retro, P10 Country og NRJ.
- Bauer Media: Radio Norge, Radio Norge Soft, Kiss, Radio 1, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Norsk Pop, P24-7 MIX, Bauer Pop Up.
Figur 3: Marknadsdel målt i prosent av lyttarar for den nasjonale radiomarknaden:

Kilde: Nielsen Audio-Rapporter Najonale lyttertall PPM (2019) og Årsrapporter for radiolytting Kantar (2016 til 2018).
Eigarspreidd i den nasjonale radiomarknaden og styrkeforholdet mellom dei tre nasjonale aktørane er stabilt. Figur 3 viser korleis marknadsdelane har fordelt seg i perioden frå 2013 til 2019.
Trass i at lyttinga er meir fragmentert som følge av økt kanaltilbod, er styrkeforholdet når det gjelder lytting meir eller mindre stabilt mellom dei tre store nasjonale aktørane NRK, NENT Group og Bauer Media.
Medietilsynet viser til Mediemangfoldsregnskapet 2020 for fleire opplysingar om eigarforhold og marknadsdelar i radiomarknaden.