Innovasjons- og utviklingstilskott til nyheits- og aktualitetsmedium
Utviklinga i mediebransjen går svært raskt, og det er lett å bli hengande etter. For at nyheits- og aktualitetsmedia skal kunne bidra til å fremme mediemangfald og ein opplyst samtale også i framtida, er dei nøydde til å innovere og utvikle seg. Denne støtteordninga skal oppmuntre media til innovasjon og utvikling, både redaksjonelt og i innhald. Innovasjons- og utviklingsarbeid i små, lokale nyheits- og aktualitetsmedium skal prioriterast når stønaden blir fordelt.
Søknadsskjemaet opnar 1. desember 2020, og søknadsfrist er 26. januar 2021.
Innovasjons- og utviklingstilskottet er på 20,9 millionar kroner i 2021.
Målet med innovasjons- og utviklingsstøtta er å styrke mediemangfaldet og den opplyste offentlege samtalen ved å gjere det lettare for nyheits- og aktualitetsmedium å digitalisere og drive innovasjon. Ordninga skal særleg stimulere til redaksjonell, innhaldsretta innovasjon og utvikling i små, lokale nyheits- og aktualitetsmedium.
Du kan søke om tilskott til innovasjons- og utviklingsprosjekt for å
- utvikle redaksjonelt innhald
- utvikle eller implementere nye løysingar for produksjon, publisering, spreiing eller konsum av redaksjonelt innhald
- forprosjekt
Digitalisering og omstilling
I samband med endringar i postlova har regjeringa i ein overgangsperiode auka innovasjons- og utviklingstilskottet med ti millionar kroner for å bidra til digitalisering. Ordninga er retta mot aviser som særleg blir ramma av endringane med færre omdelingsdagar.
I fordelinga av midlar vil Medietilsynet prioritere:
- lokale samarbeidstiltak som gjer at midlane kommer flest mogleg til nytte
- tiltak som gjer at avisene blir mindre avhengige av papir (utviklar metodar for å nå brukarane på digitale måtar)
- prosjekt frå aviser som har ein stor del av økonomien knytt til papirutgiving og som har ein stor del av papiropplaget distribuert utanfor tette busette område
Tenester retta mot personar med funksjonsnedsetjingar
Visjonen til regjeringa er eit samfunn der alle menneska kan delta og ha moglegheit til å bidra i samfunnet. Politikken for menneske med funksjonsnedsetjing skal bygge på likestilling og likeverd, sjølvstyring, medverknad, deltaking og inkludering. Inkludering og likestilling av personar med funksjonsnedsetjing er ein føresetnad for eit berekraftig velferdssamfunn og for at den einskilde skal kunne leve frie og sjølvstendige liv. Medietilsynet vil prioritere prosjekt som er retta mot tenester for personar med funksjonsnedsettingar.
Prosjekt retta mot særlege grupper som innvandrarar og språklege minoritetar
For tilskottsåret 2021 vil innovasjonsordninga i større grad rette seg mot særlege grupper som innvandrarar og språklege minoritetar.
For spørsmål, ta kontakt med Heidi Schau-Hvatum.
- Mediet må ha som hovudformål å produsere journalistikk og formidle nyheiter, aktualitetsstoff og samfunnsdebatt til befolkninga. Medium som hovudsakleg driv med reklame eller marknadsføring, eller som er hovudsakleg retta mot medlemmer eller tilsette i bestemte foreiningar/selskap, kan ikkje få tilskott
- Mediet må innehalde eit breitt tilbod av nyheits-, aktualitets- og debattstoff frå ulike samfunnsområde. Tilskott blir ikkje gitt til medium som hovudsakleg består av annonsar, innhald om eitt eller nokre få samfunnsområde eller som i hovudsak inneheld stoff vinkla ut frå ein spesiell fagleg, politisk, ideologisk, religiøs eller etnisk bakgrunn
- Mediet må ha ein ansvarleg redaktør med status som svarer til paragrafane i Redaktørplakaten
Frå 2020 må du søke via portalen Min side, tidlegare søknadsskjema kan ikkje brukast. Min side er Medietilsynets digitale sjølvbeteningsside for søknader og registreringar.
Om du ikkje har brukar må du fylle ut skjema her. Registeringa blir gjort manuelt, og du får ein e-post når registreringa er gjennomført med meir informasjon.
Nye brukarar blir aktiverte manuelt hos Medietilsynet. Om det går over eitt døgn og du framleis ikkje har motteke e-post, ta kontakt med oss på
Hugs å registrere deg som bruker på Min side i god tid og minst to dagar før utløpet av søknadsfristen.
Fullstendig prosjektomtale og budsjett må du laste opp på Min side i tilknyting til søknaden. Prosjektomtalen må ikkje overstige ti sider og må minimum innehalde følgande opplysingar:
- Ei detaljert skildring av søker (tal på utgivingar/sendingar i veka, målgrupper, resultat neste år).
- Ei detaljert skildring av prosjektet med ei punktliste med konkrete tiltak som skal gjerast (resultatmål). Skildringa må også innehalde eit spesifisert budsjett for det enkelte resultatmål og eit totalbudsjett.
- Korleis prosjektet bidrar til å fremme mediemangfald og ein offentleg opplyst samtale.
- Prosjektets antatte samfunnsverknader ut over den verdien prosjektet har for søkar.
- Prosjekt som utviklar redaksjonelt innhald eller utviklar/implementerer nye løysingar for produksjon, publisering, spreiing eller konsum av redaksjonelt innhald, kan motta tilskott
- Prosjekt som kan vise til innhaldsretta innovasjon framfor reine redaksjonelle kapasitetsaukar, tekniske oppgraderingar eller kjøp av utstyr, stiller sterkare i utveljingsprosessen
- Ofte er verksemda avhengig av eksterne kjelder og ressursar for å kunne innovere. Prosjekt som søker etter stønadsmidlar for å kjøpe tenester og komponentar til å realisere innovasjon eller utvikling, kan derfor kvalifisere til å motta stønad
- Prosjekt med mål om å oppnå små, stegvise innovasjonar (eller søknader med eit slikt innovasjonspotensial) kan vere like aktuelle som søknader med eit radikalt innovasjonspotensial. Eit prosjekt med moglegheit til å oppnå små, stegvise innovasjonar må likevel klart kunne skiljast frå prosjekt knytt til rein drift og omlegging av verksemda
- Fleire nyheits- og aktualitetsmedium kan gå saman om å søke tilskott til fellesprosjekt, og den som søker kan samarbeide med aktørar utanfor bransjen for å realisere prosjektet
- Forprosjekt for utvikling av innovasjons- og utviklingsprosjekt kan også få stønad
- Leiar og nestleiar i fagutvalet for innovasjons- og utviklingsstønad til nyheits- og aktualitetsmedium utarbeider ei innstilling til behandling i utvalet
- Fagutvalet utarbeider eit forslag til fordeling til Medietilsynet
- Medietilsynet gjer vedtak