Nordmenns mediebruk og nyhetsvaner

Hvor henter vi nyheter, og hva velger de unge? Medietilsynet presenterer ferske funn om nordmenns mediebruk 6. mai.
- Stad
- Pressens hus, Skippergata 24, 0154 Oslo
- Tid
- Pris
- Gratis
Se opptak av arrangementet her
Hvordan har folks mediebruk utviklet seg det siste året? Hvilke plattformer og typer medier bruker vi mest, og hvilke nyhetskilder oppfatter vi som de viktigste? Og ikke minst: Hvordan påvirkes vaner av alder, og hvor går de unge mediebrukerne?
Dette er blant spørsmålene som belyses når Medietilsynet inviterer til utvidet frokostmøte i Pressens Hus i Oslo, tirsdag 6. mai kl. 0900-1100.
Samme dag legger Medietilsynet fram en ny del av Mediemangfoldsregnskapet, som belyser status og utvikling for bruksmangfoldet i Norge.
På møtet presenteres hovedfunn fra rapporten, flere bransjeaktører inviteres til å fortelle hvordan de jobber for å nå unge med redaktørstyrt innhold, vi får et forskerblikk på utviklingen, og det blir panelsamtale.
Innledere fra mediene:
- Derek André Bjølgerud, leder for redaksjonell utvikling og strategi i TV 2, forteller om fem ting TV 2 gjør for å nå unge med nyheter
- Andreas Fosse, leder for AI og brukerdata i E24, forteller om E24s vekstarbeid på brukersiden og posisjonering blant unge
- Debattredaktør Mari Horve Reite i Fædrelandsvennen forteller om Fædrelandsvennens satsning for å bygge merkevare lokalt, og særlig tiltak for å nå unge
- Konstituert nettsjef i NRK, Kathrine Hammerstad forteller om NRKs arbeid med å nå fremtidens demokratibyggere med nyheter
Velkommen!