Tillit til mediene: Hvem stoler vi mest på?
Medietilsynet legger frem ferske funn fra en landsrepresentativ undersøkelse om tillit til mediene, vår evne til å skille kommersielt fra redaksjonelt innhold og vår kunnskap om medieeierskap og finansiering av mediene. Velkommen!
- For
- Mediebransje og medieinteresserte
- Sted
- Kulturhuset, Youngs gate 6 i Oslo
- Tid
Kritisk medieforståelse er kunnskap og ferdigheter befolkningen trenger for å orientere seg i dagens dynamiske medielandskap. Men hvordan står det til med tilliten til de redaktørstyrte mediene, hva svekker tilliten og hvilken tillit har vi til nyhetene vi leser på Facebook? Klarer vi å skille kommersielle fra redaksjonelle saker, og kjenner vi til begrepet innholdsmarkedsføring?
Du kan se hele arrangementet her:
Til frokost og tallslipp kommer:
Gard Steiro, ansvarlig redaktør og og administrerende direktør i VG
Per Arne Kallbakk, etikkredaktør i NRK
Erik Hoff Lysholm, sjefredaktør i Dagsavisen og nestleder i Norsk redaktørforening
Hallvard Moe, professor i medievitenskap og medieforsker ved Institutt for informasjons- og medievitenskap i Universitetet i Bergen
Program
- Mari Velsand, direktør i Medietilsynet, legger frem hovedfunn fra undersøkelsen
- Paneldiskusjon med sjefsredaktør Gard Steiro, Per Arne Kallbakk, Erik Hoff Lysholm og Hallvard Moe
Påmeldingsfristen er utløpt, men du kan følge arrangementet live her: https://www.facebook.com/events/2524919727741157/