1. Startsiden
  2. Nyheter
  3. Arrangement

Nordmenns mediebruk og nyhetsvaner


Et smilende eldre par sitter i en lys stue og ser på et nettbrett sammen. Kvinnen har kort grått hår, briller og gul genser, mannen har grått hår og skjegg og en grå genser. Teksten «Nordmenns mediebruk og nyhetsvaner» vises øverst i bildet. Nederst til høyre står Medietilsynets logo.

Hvor henter vi nyheter, og hva velger de unge? Medietilsynet presenterer ferske funn om nordmenns mediebruk 6. mai.

Sted
Pressens hus, Skippergata 24, 0154 Oslo
Tid
Pris
Gratis

Hvordan har folks mediebruk utviklet seg det siste året? Hvilke plattformer og typer medier bruker vi mest, og hvilke nyhetskilder oppfatter vi som de viktigste? Og ikke minst: Hvordan påvirkes vaner av alder, og hvor går de unge mediebrukerne?

Dette er blant spørsmålene som belyses når Medietilsynet inviterer til utvidet frokostmøte i Pressens Hus i Oslo, tirsdag 6. mai kl. 0900-1100.

Samme dag legger Medietilsynet fram en ny del av Mediemangfoldsregnskapet, som belyser status og utvikling for bruksmangfoldet i Norge.

På møtet presenteres hovedfunn fra rapporten, flere bransjeaktører inviteres til å fortelle hvordan de jobber for å nå unge med redaktørstyrt innhold, vi får et forskerblikk på utviklingen, og det blir panelsamtale. 

Innledere fra mediene:

  • Derek André Bjølgerud, leder for redaksjonell utvikling og strategi i TV 2, forteller om fem ting TV 2 gjør for å nå unge med nyheter

  • Andreas Fosse, leder for AI og brukerdata i E24, forteller om E24s vekstarbeid på brukersiden og posisjonering blant unge

  • Debattredaktør Mari Horve Reite i Fædrelandsvennen forteller om Fædrelandsvennens satsning for å bygge merkevare lokalt, og særlig tiltak for å nå unge

Velkommen!

Påmelding til Nordmenns mediebruk og nyhetsvaner

Fysisk eller digital deltakelse
Hvilken rolle har du?
Kan vi sende deg informasjon eller invitasjoner på e-post om andre temaer?