1. Startsiden
  2. Fakta og innsikt
  3. Medieforskning
  4. Avslutta forskingsprosjekt

Avslutta forskingsprosjekt

Medieforskingsprosjekt 2019

  • Anna Larsen Grøndahl – "Helsedekning i norske lokalmedier – 540 000 kroner
  • Audun Beyer – Adferdsdata om mediebruk – 429 000 kroner
  • Carol Azungi Dragela – Forebygging mot problemspilling blant ikke-vestlig ungdom: Et samarbeidsprosjekt med familien i fokus – 365 000 kroner
  • Eiri Elvestad – Digitalt foreldreskap i Norge – 600 000 kroner
  • Erik Knudsen – Medieundersøkelsen 2019. Svenske tilstander – 180 000 kroner
  • Fanny Duckert – I medienes søkelys: Betydningen av sosiale medier ved personfokusert kritisk medieomtale – 300 000 kroner
  • Henry Mainsah – Exploring the consumers literacies of teenagers in virtual gaming – 546 000 kroner
  • Jan Fredrik Hovden – Digitaliseringens kulturelle og klassemessige konsekvenser: Nye medie- og kulturmøstre blant norske studenter 1998–2019 – 430 000 kroner
  • Jens E. Kjeldsen – Politikernes svar- og unnvikelsesstrategier. En studie av mekanismene i politiske intervjuer på norsk tv og radio – 395 000 kroner
  • Peter Maurer – Consequensis of the hostile media perceptions for trust in media, media use
    and political engagement – 50 000 kroner

 

Masterstipend - 25 000 kroner

  • Asta Lydersen Busingye – MOJO! Telling the story of mobile journalism, through a mobile phone to a mobile audience
  • Bia Sjøvoll – Hva er tillit? En kvalitativ studie av tillitsbegrepet
  • John Eirik Anfinsen – Gratis manipulasjon? En kvalitativ undersøkelse av unge spilleres bruk av Fortnite
  • Kathrine Klepsvik Lønøy – Influencer-markedsføring
  • Marianne Borchrewink-Brækhus – klikkets betydning – en analyse av nyhetslesing i norske nettaviser
  • Marit Lussand Folkedal – Digitale nyhende, inntekt og strategi