Frokostseminar: Barnas forbilder – hvem er de?

Hvem er de mest populære influenserne blant norske barn og unge? Det ser vi nærmere på under dette frokostseminaret.
- Sted
- Online og fysisk arrangement
- Tid
Et sminkeprodukt blir interessant når Amalie Olsen, anbefaler det. Et par fotballsko blir kule hvis Kylian Mbappé spiller med dem. NRK inngikk et samarbeid med Sophie Elise for å tiltrekke seg unge lyttere til allmennkringkasteren. Digitale personligheter med stor påvirkningskraft er effektive verktøy i markedsføring mot unge. Hvem er de mest populære influenserne blant norske barn og unge? Hva slags innhold publiserer de? Og hvordan utfordrer det dagens forbrukervern av barn og unge? Det ser vi nærmere på under frokostseminaret 13. april på Kulturhuset i Oslo. Møt opp til frokost og mingling fra kl. 08:30.
Programstart kl. 09:00.
Program
🧒 Barn og unges forhold til influensere
Mari Velsand, direktør i Medietilsynet
🛡️ Barns forbrukervern i digitale medier
Kjersti Toppe, barne- og familieminister
📱 Hva kommuniserer norske og utenlandske influensere til norske ungdommer i sosiale medier?
Malene Augestad og Ragnhild-Marie Nerheim, medieanalytikere i Retriever
📸 Skjult reklame rettet mot barn
Marit Evensen, underdirektør i Forbrukertilsynet
🗨️ Panelsamtale med David Eriksen, daglig leder i Eccentric People; Mathilde Hogsnes, doktorgradsstipendiat ved Kristiania og forsker; Marit Evensen, underdirektør i Forbrukertilsynet; Isaac Elstad Røssnes, leder i Press – Redd Barna Ungdom.
*Med forbehold om endringer i programmet.
Streaming blir lagt ut på denne siden.
Har du spørsmål om arrangementet?
Kontakt Elise Kure eller Lea Mariero.