Til hovedinnhold
logo
logo
  • Nyheter
  • Fakta og innsikt
  • Regelverk
  • Digitale medier
  • Tv, film og radio
  • Mediestøtte
  • Om Medietilsynet

Se kun treff på

  • Alle
  • Rapporter (30)
Hjem

Søkeresultat:

1030 Treff

Se kun treff på

  • Alle
  • Rapporter (30)
Barn og medier

Barn og unges nyhetsbruk

I hvilken grad får barn og unge med seg nyheter, og hvilke nyhetskilder bruker de? Dette er kartlagt i undersøkelsene Barn og medier 2024 og Foreldre og medier 2024.

Webrapporter

Tilsynsåret 2022 – ulovlig pengespillreklame fjernet fra norske tv-skjermer

I 2022 hadde Medietilsynet en høy tilsynsaktivitet. Totalt ble det gjennomført 29 tilsynsaktiviteter på ulike områder, og i om lag halvparten ble det avdekket brudd på regelverket. Mest innvirkning for deg og meg hadde arbeidet med å fjerne pengespillreklame som ikke er lovlig etter norsk regelverk.

Webrapporter

«Man må ha tykk hud eller unngå å være på nettet»

Denne undersøkelsen går inn i hvordan unge opplever det å utsettes for, og være vitne til, hatefulle kommentarer på nett. Blir de påvirket? Hva slags hatefulle ytringer ser de, og hvordan håndterer de det de ser? Hva mener de unge selv at kan gjøres for å skape et bedre ytringsklima på nett?

Webrapporter

Kritisk medieforståing i den norske befolkninga 2021

Denne rapporten samanfattar resultata frå ei undersøking om den kritiske medieforståinga i den norske befolkninga i 2021. Formålet med undersøkinga er å utvikle eit rammeverk med gode måleparametrar som gjer det mogleg å følgje utviklinga av den kritiske medieforståinga i befolkninga over tid.

Webrapporter

Økonomien i norske aviser 2016–2020

Medietilsynet publiserer årleg ein rapport om den driftsøkonomiske utviklinga til avisene. Rapporten omhandlar økonomien i aviser som tek betalt for innhaldet. I alt 220 aviser som blir selde i abonnement og laussal, er inkluderte i rapporten. Datagrunnlaget inkluderer små lokale vekesavisar som Fjuken og Finnmarksposten, større lokale dagsaviser som Avisa Nordland og Bergensavisen, laussalsavisene VG og Dagbladet og nasjonale nisjeavisar som Nationen og Morgenbladet.

Kritisk medieforståelse

Kritisk medieforståelse - Desinformasjon

Kampen om sannheten – Hvordan forholder nordmenn seg til desinformasjon?

Barn og medier

Skjermbruk i skolen

Disse delrapportene hører til de to undersøkelsene Foreldre og medier 2024 – og Barn og medier 2024.

Webrapporter

Allmennkringkastingsrapport for NRK 2020

NRK er en offentlig finansiert allmennkringkaster, og skal sikre at hele befolkningen har tilgang på et bredt medietilbud med god kvalitet. Medietilsynet kontrollerer årlig at NRK oppfyller sitt samfunnsoppdrag.​

Kritisk medieforståelse

Nordmenns vurdering av eget skjermbruk

Denne delrapporten er basert på data fra undersøkelsen Kritisk medieforståelse i den norske befolkningen 2024. Undersøkelsen er gjennomført av Analyse & Tall på oppdrag for og i samarbeid med Medietilsynet.

Kritisk medieforståelse

Kritisk medieforståelse i den norske befolkningen 2024

For tredje gang har Medietilsynet kartlagt nordmenns kritiske medieforståelse. Mediebruk, digital brukerkompetanse, skjermbruk og feil- og desinformasjon på nett er blant temaene som er kartlagt i undersøkelsen.

Loading...

Hold deg oppdatert på hva som skjer i Medie-Norge med Medietilsynets nyhetsbrev: 📰Abonner på nyhetsbrevet her

English
  • Nyhetsbrev fra Medietilsynet
  • Den norske mediepodden
  • Presserom
  • Skjemaer
  • Tilgjengelegheitserklæring
  • Ledige stillinger
English
Personvernerklæring og cookies-erklæring

Følg oss

Facebook LinkedIn YouTube