Til hovedinnhold
logo
logo
  • Nyheter
  • Fakta og innsikt
  • Regelverk
  • Digitale medier
  • Tv, film og radio
  • Mediestøtte
  • Om Medietilsynet

Se kun treff på

  • Alle
  • Nytt fra Medietilsynet (691)
  • Nyhetssaker (168)
  • Arrangement (58)
  • Fakta og innsikt (56)
  • Digitale medier (51)
  • Den norske mediepodden (31)
  • Rapporter (28)
  • Om Medietilsynet (22)
  • Barn og medier (18)
  • Mediestøtte (13)
Hjem

Søkeresultat:

1999 Treff

Se kun treff på

  • Alle
  • Nytt fra Medietilsynet (691)
  • Nyhetssaker (168)
  • Arrangement (58)
  • Fakta og innsikt (56)
  • Digitale medier (51)
  • Den norske mediepodden (31)
  • Rapporter (28)
  • Om Medietilsynet (22)
  • Barn og medier (18)
  • Mediestøtte (13)
Barn og medier

Barn og unges nyhetsbruk

I hvilken grad får barn og unge med seg nyheter, og hvilke nyhetskilder bruker de? Dette er kartlagt i undersøkelsene Barn og medier 2024 og Foreldre og medier 2024.

Film og kino

Visning av film i skule, barnehage eller fritidsklubb

Når du skal vise film i skulen, må du følge reglane om aldersgrenser. Dette betyr at dersom filmen har høgare aldersgrense enn alderen til barna må skulen bruke "ledsagerregelen", og ha samtykke frå foreldra for å kunne vise filmen.

Mediene i tall

Avsendere og eiere i norske aviser

Norge har et mangfold av redaktørstyrte journalistiske medier, både på nasjonalt og lokalt nivå. Avis- og radiomarkedet kjennetegnes av en desentralisert struktur med mange medietilbydere ulike steder i landet. Tv-markedet er i større grad sentralisert, der allmennkringkasternes hovedkanaler har en sterk posisjon. Les mer om avsendermangfoldet i Norge her.

Webrapporter

Tilsynsåret 2022 – ulovlig pengespillreklame fjernet fra norske tv-skjermer

I 2022 hadde Medietilsynet en høy tilsynsaktivitet. Totalt ble det gjennomført 29 tilsynsaktiviteter på ulike områder, og i om lag halvparten ble det avdekket brudd på regelverket. Mest innvirkning for deg og meg hadde arbeidet med å fjerne pengespillreklame som ikke er lovlig etter norsk regelverk.

Webrapporter

«Man må ha tykk hud eller unngå å være på nettet»

Denne undersøkelsen går inn i hvordan unge opplever det å utsettes for, og være vitne til, hatefulle kommentarer på nett. Blir de påvirket? Hva slags hatefulle ytringer ser de, og hvordan håndterer de det de ser? Hva mener de unge selv at kan gjøres for å skape et bedre ytringsklima på nett?

Webrapporter

Kritisk medieforståing i den norske befolkninga 2021

Denne rapporten samanfattar resultata frå ei undersøking om den kritiske medieforståinga i den norske befolkninga i 2021. Formålet med undersøkinga er å utvikle eit rammeverk med gode måleparametrar som gjer det mogleg å følgje utviklinga av den kritiske medieforståinga i befolkninga over tid.

Kritisk medieforståelse

Personvern eller ytringsfrihet – hva er viktigst?

En veileder til personvern satt opp mot ytringsfrihet.

Kritisk medieforståelse

Hvor mye deler du? Personvern på nett

Informasjonen du deler via apper og digitale tjenester samles inn og brukes til å sende deg målrettet reklame. Det er en god idé å begrense deling av personlige data på nett.

Avslutta forskingsprosjekt

Publikum, publikum, publikum! - Et studie af NRKs nyhedsformidling i en fragmenteret offentlighed

Avslutta forskingsprosjekt

Sitatrett og dokumentarfilmproduksjon

En undersøkelse av siteringspraksis på det uavhengige dokumentarfeltet.

Loading...

Hold deg oppdatert på hva som skjer i Medie-Norge med Medietilsynets nyhetsbrev: 📰Abonner på nyhetsbrevet her

English
  • Nyhetsbrev fra Medietilsynet
  • Den norske mediepodden
  • Presserom
  • Skjemaer
  • Tilgjengelegheitserklæring
  • Ledige stillinger
English
Personvernerklæring og cookies-erklæring

Følg oss

Facebook LinkedIn YouTube