Til hovedinnhold
logo
logo
  • Nyheter
  • Fakta og innsikt
  • Regelverk
  • Mediebruk
  • Tv, film og radio
  • Mediestøtte
  • Om Medietilsynet

Se kun treff på

  • Alle
  • Nytt fra Medietilsynet (691)
  • Nyhetssaker (213)
  • Arrangement (63)
  • Mediebruk (57)
  • Fakta og innsikt (57)
  • Den norske mediepodden (32)
  • Rapporter (30)
  • Om Medietilsynet (28)
  • Barn og medier (17)
  • Mediestøtte (12)
Hjem

Søkeresultat:

1999 Treff

Se kun treff på

  • Alle
  • Nytt fra Medietilsynet (691)
  • Nyhetssaker (213)
  • Arrangement (63)
  • Mediebruk (57)
  • Fakta og innsikt (57)
  • Den norske mediepodden (32)
  • Rapporter (30)
  • Om Medietilsynet (28)
  • Barn og medier (17)
  • Mediestøtte (12)
Barn og medier

Barn og unges nyhetsbruk

I hvilken grad får barn og unge med seg nyheter, og hvilke nyhetskilder bruker de? Dette er kartlagt i undersøkelsene Barn og medier 2024 og Foreldre og medier 2024.

Webrapporter

Tilsynsåret 2022 – ulovlig pengespillreklame fjernet fra norske tv-skjermer

I 2022 hadde Medietilsynet en høy tilsynsaktivitet. Totalt ble det gjennomført 29 tilsynsaktiviteter på ulike områder, og i om lag halvparten ble det avdekket brudd på regelverket. Mest innvirkning for deg og meg hadde arbeidet med å fjerne pengespillreklame som ikke er lovlig etter norsk regelverk.

Webrapporter

«Man må ha tykk hud eller unngå å være på nettet»

Denne undersøkelsen går inn i hvordan unge opplever det å utsettes for, og være vitne til, hatefulle kommentarer på nett. Blir de påvirket? Hva slags hatefulle ytringer ser de, og hvordan håndterer de det de ser? Hva mener de unge selv at kan gjøres for å skape et bedre ytringsklima på nett?

Webrapporter

Økonomien i norske aviser 2016–2020

Medietilsynet publiserer årleg ein rapport om den driftsøkonomiske utviklinga til avisene. Rapporten omhandlar økonomien i aviser som tek betalt for innhaldet. I alt 220 aviser som blir selde i abonnement og laussal, er inkluderte i rapporten. Datagrunnlaget inkluderer små lokale vekesavisar som Fjuken og Finnmarksposten, større lokale dagsaviser som Avisa Nordland og Bergensavisen, laussalsavisene VG og Dagbladet og nasjonale nisjeavisar som Nationen og Morgenbladet.

Webrapporter

Kritisk medieforståing i den norske befolkninga 2021

Denne rapporten samanfattar resultata frå ei undersøking om den kritiske medieforståinga i den norske befolkninga i 2021. Formålet med undersøkinga er å utvikle eit rammeverk med gode måleparametrar som gjer det mogleg å følgje utviklinga av den kritiske medieforståinga i befolkninga over tid.

Avslutta forskingsprosjekt

Publikum, publikum, publikum! - Et studie af NRKs nyhedsformidling i en fragmenteret offentlighed

Avslutta forskingsprosjekt

Sitatrett og dokumentarfilmproduksjon

En undersøkelse av siteringspraksis på det uavhengige dokumentarfeltet.

Avslutta forskingsprosjekt

Physical and digital: Not a question of either/or. A qualitative study exploring how Norwegian bookstores adapt to the digital age in an established book market

Styringsdokumenter

Medietilsynets strategi 2024–2026

Strategiplanen beskriver hvordan Medietilsynet skal jobbe for et sterkt demokrati og ytringsfrihet i Norge, gjennom å bidra til å oppfylle statens mediepolitiske mål.

Organisasjon

Kontakt oss

Har du et spørsmål om noe Medietilsynet arbeider med? Velg tema og ta kontakt via vårt kontaktskjema.

Loading...

Hold deg oppdatert på hva som skjer i Medie-Norge med Medietilsynets nyhetsbrev: 📰Abonner på nyhetsbrevet her

English
  • Nyhetsbrev fra Medietilsynet
  • Den norske mediepodden
  • Presserom
  • Skjemaer
  • Tilgjengelegheitserklæring
  • Ledige stillinger
English
Personvernerklæring og cookies-erklæring

Følg oss

Facebook LinkedIn YouTube