Søkeresultat:
Publikum, publikum, publikum! - Et studie af NRKs nyhedsformidling i en fragmenteret offentlighed
Physical and digital: Not a question of either/or. A qualitative study exploring how Norwegian bookstores adapt to the digital age in an established book market
Tilsynsåret 2022 – ulovlig pengespillreklame fjernet fra norske tv-skjermer
I 2022 hadde Medietilsynet en høy tilsynsaktivitet. Totalt ble det gjennomført 29 tilsynsaktiviteter på ulike områder, og i om lag halvparten ble det avdekket brudd på regelverket. Mest innvirkning for deg og meg hadde arbeidet med å fjerne pengespillreklame som ikke er lovlig etter norsk regelverk.
«Man må ha tykk hud eller unngå å være på nettet»
Denne undersøkelsen går inn i hvordan unge opplever det å utsettes for, og være vitne til, hatefulle kommentarer på nett. Blir de påvirket? Hva slags hatefulle ytringer ser de, og hvordan håndterer de det de ser? Hva mener de unge selv at kan gjøres for å skape et bedre ytringsklima på nett?
Økonomien i norske aviser 2016–2020
Medietilsynet publiserer årleg ein rapport om den driftsøkonomiske utviklinga til avisene. Rapporten omhandlar økonomien i aviser som tek betalt for innhaldet. I alt 220 aviser som blir selde i abonnement og laussal, er inkluderte i rapporten. Datagrunnlaget inkluderer små lokale vekesavisar som Fjuken og Finnmarksposten, større lokale dagsaviser som Avisa Nordland og Bergensavisen, laussalsavisene VG og Dagbladet og nasjonale nisjeavisar som Nationen og Morgenbladet.
Kritisk medieforståing i den norske befolkninga 2021
Denne rapporten samanfattar resultata frå ei undersøking om den kritiske medieforståinga i den norske befolkninga i 2021. Formålet med undersøkinga er å utvikle eit rammeverk med gode måleparametrar som gjer det mogleg å følgje utviklinga av den kritiske medieforståinga i befolkninga over tid.
Aldersgrense for sosiale medier: Slik påvirkes barna
Selv om det i dag er 13-årsgrense, er likevel halvparten av norske niåringer på sosiale medier. Nå vil regjeringen heve aldersgrensen. Har det noe å si for barna? Dette sier psykologen.
Foreldre oppfordres til å overholde aldersgrensen på sosiale medier
Seks statlige etater går sammen og oppfordrer foreldre til å holde aldergrensen på sosiale medier for barna sine. Budskapet i den nye kampanjen er at det er en betydelig risiko for at barn blir utsatt for skadelig påvirkning i sosiale medier.
Hvor har de det fra? Slik får barn med seg nyheter
Lær hvordan du hjelper barna med å finne pålitelige nyhetskilder.
Barn og skjermbruk (7–12 år)
Det er mange ting å tenke på når barna blir aktive nettbrukarar, og det kan vere vanskeleg for foreldre å henge med. Her finn du råd og rettleiing til deg som har barn mellom 7 og 12 år. Vi gir deg råd og tips til korleis dykk saman kan skape gode vanar - og korleis du som vaksen kan vere ein god rollemodell.
Loading...
Hold deg oppdatert på hva som skjer i Medie-Norge med Medietilsynets nyhetsbrev: 📰Abonner på nyhetsbrevet her